شعر طنز برای بعضی دختر خانم ها
فانوس ادب
وبلاگ ادبي سینا صارمی

شعر طنز برای دختر خانم ها

این سروده صرفا یک شعر طنز است

 بار معنایی برای همگان ندارد و قصد خاصی از آن مراد نیست

در مثل مناقشه نیست.

 

روز و شب با خودت نرو هی ور
 قلب تو گرچه واقعا پاک است
با چنان تیپ و این چنین ترکیب
وقتی از خانه می زنی بیرون
متلک بشنوی تو از حالا
آن یکی با دروغ و صد نیرنگ
دیگری گویدت که جانی تو
پیرمردی یواشکی از پشت
نم نمک می رومی از راه به در
سادگی ها تو یک کمی کم کن
گیرهای سه پیچ را ول کن
این جوان ها تمام ناجورند
پلویی می شوی به یک دوری
می شوی نقل محفل مردم
آبرویت به باد خواهد رفت
امر معروف ، نهی از منکر
قصد من نیست تا کنم کیفی
گفتم این را بپرسم ای زیبا
گر چه ناراحتی تو از دستم
           

 

با تو هستم ، بله ، شما دختر
خواهرم خوشگلی خطرناک است
صورتی مثل کاغذ تذهیب
مرد صدساله می شود دل خون
از جوان های بی سر و بی پا
می دهد وعده های خوب و قشنگ
گز شیرین اصفهانی تو
گوید این دخترک مراهم کشت
با همین گفته ها می شوی خر
تو خیابون حواستو جمع کن
خوشگلم ، فکر این ارازل کن
آی ماهی ، بپا همه تورند
سی دی ات پخش می شود فوری
سبب عیش کامل مردم
بعد از آن، زیاد خواهد رفت
کار من نیست تا کنم خواهر
منتها چون که دیدمت حیفی
که اگر فکر شوهری حالا؟
من خودم کیس قابلی هستم

 



نظرات شما عزیزان:

سمیه
ساعت23:02---19 بهمن 1393
سلام درسته ک این شعر داره میگه برخی ازخانماشئونات اخلاقی اسلامی رعایت نمی کنن ولی همشم تقصیر خانمهاهم نيست اقایونى ک غیرت خوردن وابرو بالا اوردن هم مسببن ک مث سیب زمینى هستن
پاسخ: درود بر شما سپاس از نظر ارزشمندتون. آره همش مقصر خانم ها نیستند. مردها هم باید غیرت و ... و حجب و حیا داشته باشد


مهرپرور
ساعت15:12---19 بهمن 1393
سلام بر استاد صارمی بزرگوار
شعر زیبایی می باشد
تاثیر گذار است
در همایش شعر زیبایتان همه را میخکوب کرد

پاسخ: درود مهربون برادر جناب آقای مهرپرور عزیز نگاهتان همیشه زیباست. از لطف شما سپاسگزارم


صارمی
ساعت16:03---18 بهمن 1393
یکی از مشکلات جامعه امروز است که در قالب طنز بیان شده است
پاسخ: درود برادر عزیز. ممنونم از پیام باارزشتان. زنده باشید


دکتر حامد
ساعت15:42---18 بهمن 1393
سلام دایی جان
اتفاق شعر آموزنده ای است و در آن نکات هشداری زیادی دیده میشه
همه ما می دانیم که این روزها بی حجابی رایج شده آن هم خفن
درسته شعر گفته کار من امر به معروف نیست و نهی از منکر ولی در بیتهای آن دیده میشه
دایی جان
شعر طنزت منو به خنده واداشت
خنده بر هر درد بی درمان دواست
دایی جان فکر نکنم پیام اولی را خانمی نوشته حدس می زنم طرف مرد بوده و فقط با نام مستعار مطلب گذاشته و گر نه دختر خانم ها خودشون می دانند که شعر مخاطب خاص دارد نه عام
در هر حال ادب و شخصیت و شعور را شما تشخیص نمی دهید
کار من هم نیست
زمانه ثابت کرده که دایی من از این عیب ها به دور است
پاسخ: درود دکتر جان. آنچه گفتید زیباست و من این زیبایی کلامتان را دوست دارم.مهربانی در کلام شماست.شما لطف دارید


دهقان
ساعت0:28---18 بهمن 1393
سلام.خیلی خوب بود. چون هم طنزه و هم اموزنده و هم انتقاد از وضع موجود. باید دخترا بفهمن که خطر درکمنینه عفت و ابروشون هست. میگن: مالتو سفت بگیر همسایه تو دزد نگیر
پاسخ: درود مهربان برادر. سپاس از نظر زیبایتان. براستی که خطر و حادثه همیشه در کمین است. قدر روزهای خوب بودن و شاد بودن را بدانیم. زیبایی همیشگی نیست با کوچکترین تبی از بین می رود. مراقب باشید. این روزها اسید پاشی رایج شده. خانم خوشگل های بی حجاب را از خدا بیخبران اسید می پاشند.


الهام
ساعت13:46---17 بهمن 1393
نمیدونم مخاطب این شعر ک شئونات ادب در اون رعایت نشده،کی بوده!اما کلا بگم:
اولا که همه دخترا مثه هم نیستن!
و خداروشکر دخترای منطقه و دوستای من تا جایی ک میشناسم دخترای پاکی اند.
و در حد لزوم با آقایون میحرفند و
اجازه نمیدن کسی بیاد براشون حرف بزنه!
ثانیا درسته خانما باید حجاب داشته باشن
اما آقایونم باید حیا داشته باشند و نگاه نکنن
واقعا متاسفم با این طرز تفکر و این شعرتون
این شعر در حد شخصیتتون نبود!
پاسخ: اول از همه سلام و عرض ادب حضور شما . دوم این که حرفتان کاملا متین است. همه ی دخترهای مثل هم نیستند. من سال های سال با دانش آموزان سروکار داشته ام و دانشجویان لیکن همه آن ها چون خواهر خودم می دانستم و می دانم. دخترای کدام منطقه اگر ملاک باخرز باشد یا تایباد. من از همین آب و خاکم. افتخار می کنم به این مرز و بوم و دختر و پسرهای و مردان و زنان خوب ای دیار . دست همه را به رسم ادب به گرمی می بوسم.این شعر چه ارتباطی دارد به طرز فکر یا شخصیت و ... . اگر شما منو می شناسید لابد اخلاق و رفتار منو هم می دانید. تعمیم دادن یک کار خوب یا بد به همگان شایسته نیست. یک بار گفتم و بار دیگر هم می گویم فرد خاصی مورد خطاب نیست.فقط یک شعر است نه چیز دیگر. افتخار می کنم به دختران و زنان این آب و خاک و شما آبجی الهام عزیز


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 17 بهمن 1393برچسب:شعر طنز برای دختر خانم ها, فانوس ادب, سینا صارمی, :: 9:25 قبل از ظهر :: نويسنده : سینا صارمی

درباره وبلاگ

به وبلاگ فانوس ادب خوش آمدید سلام دوستان شماره تماس من 09153184428 سپاسگزارم سینا صارمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  فانوس ادب (وبلاگ ادبی  سینا صارمی) لینک نمایید.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 95
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 637
بازدید کل : 413689
تعداد مطالب : 387
تعداد نظرات : 193
تعداد آنلاین : 2



............ .............
......... ... .......